בלוג, כללי

פרקט עץ טבעי

פרקט עץ טבעי

אין ספק כי פרקט עץ טבעי נחשב לבין חיפויי הרצפה היוקרתיים והמרשימים ביותר עבור ביתכם או עבור המשרד שלכם. פרקט עץ טבעי מתאים לבתים ומשרדים המעוצבים במגוון סגנונות: סגנון כפרי, סגנון מודרני, שילוב של שני הסגנונות כאשר הסוג והגוון ישפיעו כמובן על העיצוב של החללים.

את הפרקט מומלץ לבחור לקראת סוף תהליך העיצוב של הבית או המשרד, אחרי שהחלטנו על צבעי הקירות, הרהיטים, התמונות, כך נדע האם לבחור בפרקט בעל גוון כהה עם נוכחות, פרקט המעניק לחלל מראה עמוק וחם או לחלופין בגוון בהיר המרכך מעט את האווירה, ״פותח״ את הבית ומאפשר משחק וגמישות בבחירת האביזרים, הרהיטים והאלמנטים השונים כמו למשל תאורה, שטיחים וכדומה…

פרקט עץ טבעי – איך בוחרים?

קיימים כל מיני סוגים של פרקטים עשויים ממגוון של עצים ברמות גימור, טקסטורות וגוונים שונים כאשר לכל עץ: איפאה, דובדבן, צפצפה, עץ אפריקאי, עץ אורן, אלון יתרונות וחסרונות משלו. חשוב להתאים את בחירת סוג העץ לצרכים של הבית ולקחת בחשבון את גיל הילדים, בעלי חיים, הפעולות השונות שאנו מבצעים וכדומה. בנוסף, חשוב לדעת כי למרות יתרונותיו העיצוביים הרבים והעובדה כי הוא מעניק לביתנו מראה יוקרתי ומיוחד, אחת לכמה שנים, בכדי שנוכל לשמר את מראהו לאורך זמן, חייבים לבצע פעולות תחזוקה כמו ליטוש ושימון הפרקט מחדש. לפרקט עץ טבעי יש נטייה לספוג כתמים מהאור ומנזקי הסביבה ושריטות, לכן חשוב לפני שבוחרים את סוג הפרקט לשאול לגבי רמת החוזק והעמידות שלו ולגבי שיטות התחזוקה והניקיון.

פרקט עץ טבעי

איזה פרקט נחשב לטוב ביותר?

היום נהוג לבחור בפרקט תלת שכבתי העשוי משלוש שכבות: שכבת בסיס מעץ יחסית פשוט כמו אורן למשל, שכבת אמצע מעץ איכותי כמו עץ איפאה הנחשב לחזק ועמיד במיוחד והשכבה השלישית היא מה שנקרא שכבת המדרך עליה אנו דורכים והיא עשויה מאיזה עץ שאנחנו רוצים בהתאם לסגנון העיצובי של הבית והאווירה שאנו רוצים ליצור.

מחיר הפרקט מושפע מכמה קריטריונים: סוג השכבה השלישית, גודל הפרקט בחללים השונים ורמת הליטוש והגימור. את הפרקט ניתן להזמין בכמה דרגות גימור: פרקט בגמר לכה, פרקט בגמר לכה מוברש, פרקט בגמר שמן או פרקט בגמר שמן מוברש. פרקט בגמר לקה יעניק מראה מאט לשכבה האחרונה ופרקט בגמר שמן יעניק מראה מבריק. ניתן גם לבחור פרקט מבוקע אותו ממלאים בפחם שחור המעניק מראה יוקרתי ואלגנטי, פרקטים עם גמר בדוגמת גלים למראה נקי, פרקט עם ״עיניים״ להענקת מראה כפרי וחם… כאמור, בחירת הפרקט חייבת להתבסס על האווירה שאנו רוצים ליצור בכל חלל ועל המראה העיצובי הכללי של ביתנו…

באילו חללים ניתן לשלב פרקט עץ טבעי?

למעשה, ניתן להתקין פרקט עץ בכל חלל בבית: בסלון, במסדרונות, במטבח, בחדר השינה ובחדר הילדים. החלל היחיד שלא ניתן להתקין פרקט אמיתי הוא בחדרי האמבטיה והשירותים בשל רמת הלחות הגבוהה והמגע עם מים. מומלץ להיעזר בחברה המתמחה בשיווק פרקטים לאורך כל התהליך החל משלב הבחירה ועד שלב ההתקנה.

חברת סהרה שטיחים ופרקטים מתמחה בשיווק של פרקטים טבעיים מ-100% עץ מלא בשילוב קורות עץ המיוצר באירופה. הפרקט הינו פרקט תלת שכבתי העשוי משלוש שכבות עץ איכותיות. עובי הפרקט נע בין 14-16 מילימטרים.

להתאמת פרקט לבית או למשרד השאירו את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונציג של החברה יחזור אליכם תוך זמן קצר.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *