בלוג

איך בוחרים פרקט לבית?

איך בוחרים פרקט לבית?

כמו כל דבר שאנו בוחרים כחלק מתהליך העיצוב והלבשת הבית, גם פרקט לבית שנחשב לפריט מרכזי שלא רק משפיע באופן בולט על המראה של כל חלל וחלל בביתנו, אלא מדובר במוצר דקורטיבי שילווה אותנו לאורך שנים רבות, לפחות עד השיפוץ הבא ואולי גם אחריו כדאי ומומלץ לבחור בשלבים.

אם בעבר, פרקטים היו מוצר שרק אנשים אמידים היו יכולים להרשות לעצמם, שכן היה רק סוג אחד או שניים של פרקט מה שהשפיע בצורה ישירה על העלות, היום כל אחד מאיתנו יכול לבחור פרקט לבית. תודות לטכנולוגיה ולחומרי הגלם השונים, לא חייבים לבחור בפרקט גושני שכולו עשוי 100% עץ מלא, ניתן לבחור בפרקט תלת שכבתי או פרקט למינציה, בחירה שתוזיל בעשרות אחוזים את העלות הסופית של הפרקט, אך עדיין תאפשר לנו להנות ממראה דקורטיבי של עץ נקי ואלגנטי. אז איך בוחרים פרקט לבית?

הכרת הסוגים השונים, צרכנות נבונה

ובכן, השלב הראשון בתהליך בחירת הפרקט הוא להחליט איזה פרקט אנחנו רוצים להתקין וזאת נעשה רק אחרי שנבין ונכיר קצת את סוגי הפרקטים השונים, מה החומרים מהם כל פרקט עשוי, מה היתרונות אל מול החסרונות של כל סוג בהשוואה לשני, איך עלינו לתחזק ולנקות את הפרקט מפעם לפעם וכמובן נברר על המחירים.

פרקט לבית

מה הצרכים שלנו?

לאחר שהכרתם קצת את הסוגים השונים, הבנתם מה ההבדל בין פרקט למינציה לפרקט עץ טבעי, מה זה פרקט גושני ומהו פרקט תלת שכבתי והגדרתם פחות או יותר את התקציב שלכם, תוכלו לשאול את עצמכם מהם הצרכים שלכם בבית. יש סוגים מסוימים שיותר עמידים בהשוואה לאחרים, בעיקר כאשר מדובר בפרקטים מעץ מלא טבעי.

למשל, אם יש לכם ילדים קטנים בבית, כלב ואתם מארחים אחת לשבוע, פחות מומלץ לבחור בפרקט טבעי שנוטה להיסרט וגם לצבור כתמים שקשה מאוד לנקות, אלא בשלב זה של חייכם, העדיפו פרקט למינציה. לעומת זאת, אם חשוב לכם המראה האותנטי של העץ שישפיע כמובן על כל העיצוב של הבית ואתם לא מוכנים לוותר עליו, תוכלו לבחור באופציית הביניים שהיא פרקט תלת שכבתי.

גוון הפרקט?

במידה ואתם בוחרים פרקט לבית אחרי שכבר יש בבית רהיטים עומדים, כדאי לבצע התאמה בין צבע הרהיטים לצבע הפרקט. יש היום עשרות אם לא מאות של גוונים. כאשר בוחרים פרקט כחלק מתהליך בנייה או שיפוץ של הבית, כדאי לחשוב איזו אווירה אנו רוצים לייצר בכל חלל, מה הקו המנחה מבחינה עיצובית ואז הרבה יותר קל להחליט אם אנחנו רוצים גוון כהה עם נוכחות שיתאים דווקא לעיצוב נקי ואלגנטי או אולי גוון בהיר כמו אפרפר, שמנת או מוקה בבית כפרי עם רהיטים כבדים בכדי ליצור ניגודיות ועידון בחללים השונים.

עמידות, תחזוקה ורעש

לפרקטים שונים רמת עמידות שונה המשפיעה על התחזוקה לאורך השנים. ליטוש, חידוש הלקה או השמן, אלו הם חלק מתהליכי התחזוקה שיש לבצע בעיקר בפרקט מעץ טבעי. בנוסף, כדאי להתייחס לבידוד ובחללים כמו חדר השינה למשל או חדר הילדים, לבחור בפרקטים עם בידוד גבוה שעושים פחות רעש.

חברת סהרה שטיחים ופרקטים משווקת לקהל לקוחותיה מגוון של פרקטים מסוגים שונים כמו פרקטים מסוג למינציה ופרקט תלת שכבתי מעץ טבעי. ניתן לעיין באתר שלנו ולהשאיר את הפרטים, תוך זמן קצר נציג שלנו יחזור אליכם עם תשובות לכל השאלות.

איך בוחרים פרקט לבית – לסיכום: בחירת פרקט לבית בשלבים תסייע לנו להגיע להחלטה הנכונה ולהנות מפרקט איכותי לאורך שנים רבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *