בלוג

כיצד לבחור את גודל השטיח האידיאלי לחלל שלכם?

כיצד לבחור את גודל השטיח האידיאלי לחלל שלכם

ייצור שטיחים בגדלים ובחומרים שונים פותח בפנינו אין ספור אפשרויות, ואתם יכולים למעשה להניח כל שטיח בביתכם שתאהבו. עם זאת, שימו לב לכללים הבאים להתאמה:

שטיחים כבר מזמן אינם מוגבלים בשיטות הייצור שלהם ולכן אנחנו יכולים למצוא היום שטיחים בכל גודל שהוא ובכל סוג, ולכן יש חשיבות רבה למדידה של השטח שלכם כדי להתאים לו את השטיח הנכון. החשיבות של התאמת הגודל נובעת מכך ששטיח משמש לא רק ליופי אלא גם לנוחות ויש לו תפקיד חשוב לא רק במראה אלא ביישומים נוספים שהם ממלאים. בחירת שטיח תלויה בגורמים שונים, במיוחד הגודל שלהם. אז איך בוחרים שטיח? להלן כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור.

איך לבחור גודל נכון של שטיח?

  • שטיחים לסלון – הסלון הוא חדר המגורים הגדול בבית והחלל שלו לא תמיד מחולק בצורה קונבנציונלית לחלל אחד בצורת מלבן או מרובע. לעתים הוא מחולק ונמשך לתוך מרפסת צמודה ולעתים הוא מתחבר לפינת האוכל. הריהוט שאתם מתכוונים להציב בו יקבע במידה רבה את השטח הפנוי שיישאר לכם להצבת שטיח בסלון, ולכן עליכם לקבוע את גודל השטיח לפי הצרכים שלכם ולפי הגודש בעיניים שייגרם משטיח גדול מדי. כמו כן, הפרופורציות הן לטעמכם. אם אתם זקוקים לשטיח שיכסה את כל הרצפה מקיר לקיר זה הרבה יותר קל אבל קחו בחשבון היכן הוא יסתיים. שטיח של סלון אינו מתאים לפינת אוכל אם היא מחוברת אליו, ולמרפסת עדיף לבחור שטיח נוח שגם לא יושפע מאור השמש שנופל ישירות עליו. כמו כן, לשטיח בסלון יש השלכות על בני הבית, כך שאם יש ילדים הוא חייב להיות עם קצוות רחבים שלא ימעידו אותם, עם עיצוב וחומרים נוחים לניקוי. כמו כן, אם הסלון שלכם אינו בצורה המקובלת של מלבן אלא בצורת ר’, אתם עשויים לשקול חלוקת השטיח לשניים כדי לכסות שטח בצורה נוחה יותר.
  • שטיח לחדר ילדים – חדרי ילדים הם גם קטנים יחסית וגם מרובי ריהוט וחפצים קטנים. השטיחים שמתאימים לחדר כזה חייבים להיות אחד מהשניים: או שטיח גדול שייכנס גם מתחת למיטות כדי ליצור משטח נוח ורך ללא שוליים שעליהם אפשר למעוד, או שטיחים קטנים שנמצאים ליד המיטה, בעיקר לצורכי קישוט. לילדים קטנים בוודאי יתאים יותר שטיח גדול שמשמש גם כמשטח הפעלה וריכוך נוח לנפילות שלהם, בתנאי שיהיה מחומרים קלים לניקוי מטבע הדברים.
    מתלבטים איך לבחור שטיח לחדר ילדים? כנסו למגוון דוגמאות של שטיחים לחדרי ילדים >>
  • איך בוחרים שטיחשטיח לחדרי השינה – שטיח לחדר השינה חייב להתחשב בגודל המיטה ובמבנה של הרהיטים שיש בו מיטה זוגית בחדר השינה של ההורים או של המתגרים מחייב חלוקת השטיחים בין החללים הקטנים שיש בין המיטה לקיר. כך שבדרך כלל יש רק שניים מוארכים. אם יש לכם מספיק שטח גם למרגלות המיטה ואתם רוצים לרפד גם אותו השטיח השלישי יכול להתאים לשם בתנאי שהוא אינו מכסה או נתקל בשטיחים שמשני צדי המיטה. בחדרי שינה של מתבגרים יש בדרך כלל מיטה וחצי צמודה לקיר ולכן השטיח יכול להיות בינוני בגודלו.
  • מסדרונות וחדרי מבואה – מסדרונות הם בדרך כלל צרים וארוכים ולכן קל להתאים להם שטיחים שבמבנה שלהם, כך שיוכלו להוביל את ההולכים בהם בנוחות. הם מוסיפים צבע למסדרונות שהם בדרך כלל חסרי פריטים וריהוט ולכן הם הפריט העיקרי במסדרון. תוכלו לנצל זאת כדי לבחור גם בעיצוב דומיננטי יותר ולא משעמם שישמש יותר מצבע רקע. חדרי מבואה לא יכולים להיות גדושים ועמוסים ולכן השטיח בהם כמעט סמלי בגודלו.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *