בלוג

עיצוב חדרי ילדים בצורה יעילה

עיצוב חדרי ילדים בצורה יעילה

ילדים מבלים שעות רבות בכל יום בחדריהם ולכן חשוב לעצב עבורם חדרים שיהיה להם נעים מאד לשהות בהם.

התאמת עיצוב חדרי ילדים לגילם של הילדים

המטרה של עיצוב הפנים בחדרי הילדים הוא להתאים את התכולה שלו לאופיו של הילד ולגילו או לאופים של הילדים אם גרים שני ילדים בחדר אחד.

חדר לילד אחד

בתכנון העיצובי לילד אחד יש להביא בחשבון שיהיה לו חדר נוח וכיפי כדי לשחק בו, ללמוד ולארח חברים. הפריטים השונים אמורים להיות מותאמים לגיל הילד כך שהם משתנים מבית לבית.

ההמלצה היא להזמין מיטה נוחה הכוללת גם מיטת חבר מלמטה כדי שחברים או בני משפחה יוכלו לבוא ולהתארח. מיטה רגילה לילדים קטנים, מיטה וחצי לבני הנוער ומיטה זוגית למתבגרים.

שולחן נוח הכולל מגירות בצבעים התואמים את החדר, ארון אחסון גדול שממוקם בנישה כך שאינו מפריע במרחב, מדפים ופינות אחסון.

רצוי לצבוע את קירות החדר בגוונים בהירים כדי להעניק לו גודל הנראה גדול יותר מגודלו האמתי של החדר.

אחד הפריטים החשובים ביותר בחדר הוא השטיח. הילדים אוהבים מאד לרבוץ עליו במשך שעות לבצע עליו את כל המטלות הלימודיות, ליהנות ממשחקי מחשב, מצפיה בטלוויזיה ומשיחה עם חברים.

מכיוון שהם יושבים במשך שעות על השטיח ובמיוחד בחורף שבו הרצפה או הפרקט קרים, חשוב שיהיה זה שטיח עבה, חם ונעים כמו שטיחי שאגי שהם גם רכים ולכן נוחים ומתאימים מאד לחדרי ילדים.

מתאימים גם את השטיח לצבעוניות שבחדר ורוכשים שטיח עם הדפסים התואמים את גילו של הילד כמו כלי תחבורה, פרחים, פרפרים יפהפיים, צורות שונות ועוד.

חדר לשני ילדים

כדי לנצל את הפונקציונליות של החדר, כדאי לרכוש מיטת קומתיים כך המיטות אינן תופסות שטח גדול ושאר המרחב יישאר לפעילות היום יומית של הילדים. גם באופציה זו אפשר להוסיף מיטת חבר ולהקצות שטח לשולחנות עבור הפעילות הלימודית. רצוי לצבוע את החדר בצבעים בהירים תוך שימוש באיורים או בהדפסים צבעוניים בהתאם לאהבותיהם של הילדים הגרים בחדר זה.

במרכז החדר כדאי להציב שטיח גדול רך ונוח כך ששני הילדים וחבריהם יוכלו ליהנות מזמן איכות יחד. לילדים גדולים רוכשים בדרך כלל שטיחים חלקים, בעלי צורות או דמויי טלאים בשפע של גוונים אפנתיים שמשלימים את נראותו הנפלאה של החדר.

תאורה בחדרי ילדים

נושא התאורה הוא אקוטי עבור הילדים, הם זקוקים לתאורה ליד מיטתם כדי שכל אחד מהם יוכל לקרוא ללא הפרעה, תאורה על השולחנות ובמרכז החדר. חשוב להתקין תאורת לדים שיוצרת אור הרבה יותר נעים והיא הרבה יותר חסכונית מהנורות הישנות.

וילונות בחדרי ילדים

בחדרי ילדים רבים תולים וילונות לכל אורכו של החלון הכוללים שתי שכבות, האחת עבה ותפקידה למנוע רעשים המגיעים מכביש או בית ספר סמוך והשכבה השנייה היא בד מעוצב בצבע התואם את גווני החדר כדי ליצור אינטימיות ולהוסיף יופי רב לחדר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *