בלוג

מה פרקטי יותר במשרד — שטיחים או פרקטים?

מה פרקטי יותר במשרד שטיחים או פרקטים

המשרדים המודרניים והחדשניים שינו את פניהם לחלוטין בשנים האחרונות. משרדים אפלים רבים הפכו בעיצוב מתאים למשרדים מוארים, בעלי חללים גדולים, הצבועים בגוונים בהירים ובעלי ריהוט מעוצב ואיכותי.

שטיחים או פרקטים במשרד

בעבר חיפו משרדים רבים בשטיחים שהונחו על האריחים או שטיחים מקיר לקיר שהודבקו לרצפה או למשטח הבטון. השטיחים היו בגוונים אחידים, בדוגמאות בעלות צורות גיאומטריות, פרחוניות ואחרות. ברבות השנים גילו ששיטה זו אינה כה נוחה מכמה סיבות.

בשטיחים הצטברו כמויות עצומות של אבק וחול שאת חלקם שאבו באמצעות שואבי ענק בעלי תפוקה גבוהה וגם ביצעו ניקיון באמצעות מים וחומרי ניקוי ייעודיים. בנוסף לכך, השטיחים נמסרו מדי פעם לניקוי יבש דבר שהיה כרוך בעלויות כספיות לא מבוטלות. במשרדים שהיו בהם שטיחים מקיר לקיר, למרות הניקיונות שבוצעו מעת לעת, נותרו בהם כמויות גדולות של אבק.

הימצאותו של האבק אינו בריא לאנשים בעלי בעיות נשימה או אלרגיה לקרדית ולכן העובדים חשו בגודש עקב האבק.

לאור הנסיבות הללו, החליטו במרבית המשרדים לשלוף את השטיחים מקיר לקיר וגילו כמויות גדולות מאד של לכלוך שהסתתרו בחלקם התחתון.

במקום השטיחים שתחזוקתם יקרה והם צוברים הרבה מאד אבק, התקינו ברוב המשרדים פרקטים מתוך ההיצע הגדול הקיים בשוק. התחזוקה שלהם קלה ונוחה מאד, הם אינם צוברים כמויות של אבק ונעים מאד ללכת עליהם.

מה פרקטי יותר במשרד שטיחים או פרקטים

עיצוב משרדים

המגמה של מעצבי המשרדים בשנים האחרונות היא להמליץ על התקנת פרקטים במשרדים. הפרקט יוצר במשרדים יופי אצילי מיוחד. קיימים משרדים המתקינים פרקטים בדגם זהה בכל רחבי המשרד ואחרים מעדיפים ליצור שילוב של שני סוגי פרקטים, האחד בחדרים והאחר בפרוזדורים או בחדרי הישיבות כדי ליצור קונטרסט ונראות יוצאת דופן.

סוגי פרקטים

הלקוחות נחשפים לסוגים שונים של פרקטים לבחירה ומגוון עצום של דוגמאות וצבעים. כשמדובר במשרדים החשיבה היא על רכישת פרקטים מסיביים שיחזיקו מעמד שנים רבות לאור העובדה שבמשרדים קיימים עובדים רבים, מגיעים גם אורחים כך שמדובר בקהל די גדול ההולך כל היום על לוחות העץ.

סוג הפרקט הנמכר ביותר הוא פרקט למינציה, שזהו עיבוד של משטחי עץ. בהליך הייצור מתווספים לעץ גם חומרים נוספים השומרים עליו לאורך שנים מפני שריטות ופגמים נוספים.

על לוחות העץ מודבקות מדבקות מאסיביות של פיתוחי עץ בשפע של דוגמאות ודגמים. פרקט למינציה מוצע בספקטרום נרחב מאד של צבעים, החל מלוחות בצבע אחיד ועד דגמים שמשולבים בהם כמה גוונים כמו חום בהיר, חום כהה ואפור או שמנת.

הלוחות הללו מגיעים בכמה אופציות של גדלים, לוחות רחבים או צרים, ארוכים או קצרים. לאחר ההתקנה אפשר לראות את החיבורים בין הלוחות, דבר היוצר מראה מרהיב ויפהפה.

כמו כן אפשר לרכוש פרקט מעץ מלא אשר לא עבר תהליך של עיבוד. לוחות העץ נראים כפי שהם בטבע, תוך הדגשת הטבעות הממוקמות סביב העץ המעידות על גילו.

פרקטים מעץ מלא אפשר לרכוש בגוונים רבים, מהצבע הלבן, דרך גווני שמנת, חום בהיר, חום כהה ועד גוון עץ האגוז שהוא הכהה ביותר מבין גווני החום ובסוף הסקאלה, פרקטים בצבע שחור.

בחירת הפרקטים המעוצבים וצבעיהם משתלבת בבחירת הריהוט כדי ליצור מראה אלגנטי לכל רחבי המשרד, כולל לאולם הכניסה, החדרים, המסדרונות וחדרי הישיבות.

עסקים שעוברים למשרדים בבניינים חדשים או וותיקים, מחליטים ברוב המקרים להזמין פרקטים מתוך המבחר הקיים ולא רוכשים שטיחים. מחירי השטיחים הנורמטיביים הם זולים יותר אך עקב התחזוקה הגבוהה והצטברות האבק, המגמה היא לעבור לפרקטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *