בלוג

שיטות לניקוי שטיחים

שיטות לניקוי שטיחים

שטיחים הם פריט שימושי מאד בבית. הוא מוסיף יופי רב בכל חדר שבו הוא ממוקם, בסלון, בחדר השינה ובחדרי הילדים.

לאור העובדה שהשטיח חשוף לשמש, רוחות ואבק המגיעים דרך החלונות וגם הילדים יושבים עליו פרקי זמן ארוכים לצורך משחק או צפייה בטלוויזיה וגם מדי פעם אוכלים עליו, הוא צובר לכלוך ונוצרים עליו כתמים שונים.

אם יש בבית חיית מחמד כמו חתול או כלב, הצורך בניקיון השטיח הוא תכוף הרבה יותר כי מצטברים עליו אין ספור שערות.

ניקוי שטיחים

כדי לשמור על אורח חיים בריא עבור בני הבית, חיוניותו וניראותו של השטיח יש לנקות אותו לעתים קרובות באמצעים שונים. אם קיימים כתמים, יתווסף לכך טיפול ייעודי בכתמים הללו.

צורת הניקוי של כל שטיח נקבעת על פי סוגו של השטיח, רמת הצפיפות של הסיבים ואיכותו כדי לא לגרום לנזקים.

שטיחים אותנטיים פרסיים

השטיחים הללו המיוצרים בעבודות יד. האריגה על הנולים מתבצעת בתהליך מוקפד ומדויק ולכן הניקוי של מוצר עדין זה יהיה באמצעות ניקוי יבש.

שטיחים העשויים מסיבים טבעיים

כשמדובר בשטיחים טבעיים המיוצרים בעבודות יד תוך שימוש בחומרים כמו כותנה, צמר, משי או שילוב שלהם, מומלץ למסור גם אותם לניקוי יבש המבצע ניקיון במכשור ייעודי ועדין תוך שמירה מקסימלית על צבעיהם ואיכות החומרים של השטיחים.

שטיחים העשויים מסיבים סינתטיים

רוב השטיחים הנרכשים היום הם סינתטיים המיוצרים באמצעות מכונות ייצור. השטיחים הללו הם עמידים לאורך זמן עקב החומרים האיכותיים שמהם הם מיוצרים כמו פוליאריתן ופולתילן.

לאור הרכבם, קל מאד לנקות אותם באמצעות שואבי אבק בעלי תפוקה גבוהה כמו דייסון.  אפשר גם לרחוץ אותם עם חומרים ייעודיים ולאחר שהם מתייבשים היטב לחזור ולהשתמש בהם.

שיטות לניקוי שטיחים

ניקוי כתמים

השיטה המומלצת היא להסיר את הכתם בסמוך למועד שבו הוא קורה, עד כמה שניתן. קשה להסיר כתמים הנשארים פרקי זמן ארוכים במיוחד אם מדובר בשטיחים טבעיים לאור כושר הספיגה במהיר שלהם. כתמים על שטיחים סינתטיים הם קלים יותר לניקוי, אך לא את כל הכתמים מצליחים לנקות.

הדרך הנכונה לטיפול בכתמים היא לספוג את הנוזל או החומר שנמצא על השטיח באמצעות בד או מגבת. אם הכתם לא התנקה לחלוטין, אפשר לנקות נקודה זו באמצעות חומרי ניקוי ומים, לשפשף את המקום כמה פעמים עד שהכתם מתבהר או נעלם כולו.

אופן ניקוי שטיחים באופן ידני

כדי לקבל תוצאה אופטימלית כדאי לבצע כמה שלבים על פי הסדר הנכון. בתחילת הדרך מנקים את האבק והחול שהצטברו בשטיחים וחדרו פנימה. השיטה הטובה ביותר היא לבצע זאת באמצעות שואב אבק בעל יכולת שאיבה מצוינת המבצע זאת בכל שכבות השטיחים לעומקם ולא רק בחלקם העליון.

פעולה זו יש לבצע אחד לפרק זמן על פי מגוון הפעילויות בכל בית והצורך לכך. אם קיימת תחושה שקיימים בתוך השטיח אבק וחול שלא הוצאו, אפשר להפוך את השטיח ולמשך כמה ימים לדרוך עליו באופן רגיל. פעולה זו תוציא את מרב החול והאבק והוא יצטבר מתחת לשטיח.

בשלב השני מרטיבים את השטיח, מוסיפים מעליו חומרי קצף או באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים. ומנקים את כל השטח באמצעות מברשת החודרת לשכבה העליונה וכך מקרצפים את השטיחים לאורכם ולרוחבם.

לאחר מכן מניחים את השטיח לייבוש עד שהוא יבש לחלוטין, דבר שלוקח לעתים כמה ימים, תלוי בגודלם של השטיחים.

שיטות לניקוי שטיחים

אופן ניקוי שטיחים בניקוי יבש

מפעלים המתמחים בניקוי שטיחים בשיטת הניקוי היבש, מבצעים פעולות בסדר זהה, קיימת מכונה השואבת את מלוא הלכלוך והאבק מהשטיחים. לאחר מכן מזריקים בלחץ גבוה לתוכם מים וחומרי ניקוי, קרצוף השטיחים באמצעות מברשות מסתובבות הסורקות את השטיחים בכל גודלם.

השלב הסופי הוא סחיטה של השטיח מכל המים שהצטברו בו וייבוש מיוחד בחדר המיועד לכך.

שטיחים סינתטיים עוברים הליך מאסיבי ושטיחים בעבודת יד עוברים הליך עדין הרבה יותר כדי לא לפגום במרקמו ובעיצובו של השטיח.

חשוב למסור את השטיחים לניקוי יבש במפעלים אמינים המבצעים עבודה מקצועית ולא פוגמים את השטיחים עקב חוסר בידע מקצועי או עקב מכונות שאינן מתאימות לסוג ספציפי של שטיחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *