כללי

פרקטים במטבח — כן או לא

פרקטים במטבח כן או לא

התקנת לוחות פרקט תופסת תאוצה בשנים האחרונות וכמות הדירות והבתים שהותקנו בהם פרקטים באזורים שונים של שטח המחיה הולך וגדל.

הסיבות לכך הן רבות ובעיקר כיוון שנעים מאד ללכת על פרקטים לאורך כל השנה, רמת החום של הלוחות היא תמיד נעימה, לא קר מדי ולא חם מדי כך שאפשר ללכת עליהם גם יחפים.

שילוב פרקטים בבית

בתחילת הדרך, התקינו פרקטים בעיקר בחדרי ילדים, חדרי שינה וחדרי עבודה. לאט לאט החלה זליגה גם לחדרי המגורים. התקנת פרקטים בחדרים שיש בהם שימוש רב במים כמו חדרי רחצה ומטבחים היה די נדיר.

פרקטים במטבח כן או לא

עיצוב הבית

בחשיבה על עיצוב הבית מקדישים תשומת לב רבה לנושא המטבח לאור העובדה שהוא מרכז העניינים של כל בית. לאחר שמקבלים החלטות על כמות הארונות וסוגיהם, השיש, האי וכל הפרמטרים הנוספים בודקים איזה ריצוף או חיפוי יתאים לבחירות שבוצעו. קיימים מקרים שהבחירה האולטימטיבית היא ריצוף לאור הקרבה לחדר המגורים ולפינת האוכל שירוצפו גם הם באריחי קרמיקה וקיימים מקרים אחרים שבהם הפרקט יתאים הרבה יותר לנראות המטבח כיוון שהוא יצור מראה ייחודי תוך שילוב גווני העץ השונים.

סוגי הפרקטים המתאימים לחיפוי מטבח

פרקטים מעץ גושני או למינציה הם מתאימים פחות למטבחים כיוון שהעץ עלול להירטב לעתים קרובות להעלות עובש או להיפגם. הסוג החדש של הפרקט שהוא פרקט פולימרי הוא מצוין למטבחים וגם לחדרי הרחצה, גם כיוון שההליכה על פרקט מסוג זה אינה מרעישה כמו בסוגים אחרים של פרקטים.

המבנה הייחודי של החומר הפולימרי מאפשר לו להיחשף למים גם בכמויות גדולות ללא פגיעה במרקם של הפרקט באיכותו ובעמידותו, ללא חשש שהוא יתנפח וגם הריצוף או הבטון הקיימים מתחת לפרקט לא נגרם נזק מהמים.

פרקט פולימרי מיוצר מחומר PVC בטיב מעולה. החומר הוא כל כולו סינתטי ובעל טקסטורות ייחודיות ולכן אינו סופג או סופח אליו מים אם מצטברים על רצפת המטבח. הוא גם שורד פרקי זמן ארוכים הרבה יותר כיוון שהוא עמיד בפני שריטות או שחיקה של החומר לאור דרגת השחיקה הגבוהה שלו – AC5 .

שימוש במטבחים

היתרונות הרבים של הפרקט הפולימרי כולל העובדה שעוביו נע בין 8-4 מ”מ, הובילו מעצבים ולקוחות רבים לבחור מתוך ההיצע הנרחב של הדגמים הקיימים עבור מטבחים מוסדיים, בתי מלון, חברות הסעדה גדולות וכל מקום בו קיימת דריכת רגל של ציבור גדול יחסית.

פרקטים במטבח כן או לא

קלות התקנת הפרקט

מי שמעוניין להתקין פרקט במטבח, יכול לבצע את המלאכה בעצמו. בכל לוח קיימים שוליים שיש לחבר אותם זה לזה באופן מאד פשוט. עם הישמע צליל הקליק ברור למתקין שהחיבור בוצע כיאות ואפשר להמשיך ולחבר את המשך החיפוי. משך הזמן הנדרש כדי להתקין פרקט פולימרי במטבח ממוצע הוא כמה שעות עבודה בלבד.

לקוחות המעוניינים בכך, מזמינים מתקין מקצועי המבצע זאת במיומנות רבה תוך פרק זמן קצר אף יותר.

אחריות על פרקט פולימרי

הפרקטים המיובאים לישראל על ידי היבואנים השונים הם בקשת רחבה של איכויות ולכן חשוב לבחור עבור חיפוי המטבח פרקט שעבר את מבחני החומר וקיבל אישור של מכון התקנים לכך שהוא אינו פולט חומרים מסוכנים, מתאים לשימוש בסביבת מגורים, חסין לאש ובעל תקופת אחריות בת עשרים וחמש שנים.

עלויות של פרקטים

קשת המחירים של הפרקטים היא רחבה מאד, וגם של סוגי הריצוף השונים. הפרקט הפולימרי הוא היקר מכולם ולכן יכולה להתקבל החלטה על התקנה או אי התקנת חיפוי זה בהתחשב בעלויות.

בסיכומו של דבר, אפשר לבצע חיפוי של פרקט במטבח כיוון שזה פרקטי ויפהפה אך באמצעות פרקט פולימרי בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *