בלוג

טיפים לבדיקת איכות השטיח

טיפים לבדיקת איכות השטיח

הרהיטים, הווילונות, הכריות, המפות, התאורה ואלמנטים עיצוביים נוספים בבית מקנים לבית את אופיו, ולכן, במידה שבני הבית מעוניינים להשקיע בעיצוב, עליהם לבחור את הרהיטים והפריטים בקפידה. בין מגוון האביזרים והרהיטים שממלאים את החללים בביתנו ניתן מקום של כבוד לשטיחים.

תפקידיו של השטיח

לשטיח שאנו בוחרים יש תפקידים שונים, אחד התפקידים שממלא השטיח הוא לייצר חציצה בין כפות הרגליים והרצפה. הדבר חשוב בעיקר בחורף שבמהלכו לא נעים להלך על רצפה קרה. כמובן שתמיד ניתן ואך רצוי לגרוב גרביים ולנעול נעלי בית, אך לא כולם מקפידים על כך והשטיח הרך והמחמם בהחלט תורם בשמירה על טמפרטורת הגוף.

תפקיד נוסף שממלא השטיח הוא ביצירת אווירה. באמצעות שטיח מתאים ניתן לייצר אווירה נעימה, מזמינה וביתית בסלון, לייצר אווירה מזמינה וילדותית בחדרי הילדים או לגרום לחדר העבודה להראות מסודר ומאורגן. באמצעות השטיח ניתן לייצר גם אווירה רומנטית, מראה נקי ואסתטי ומראה יוקרתי ואף לגרום לחלל להראות מרווח יותר. מגוון השטיחים מאפשר לכל בעל בית לבחור בשטיח שמשרת את מטרתו ויוצר את האווירה שהוא מעוניין לייצר בחללי ביתו.

סוגים של שטיחים

ניתן למצוא מגוון סוגים של שטיחים. השטיחים נבדלים זה מזה ברמת הצפיפות של החומר, בתהליך הייצור שיכול להיות במכונה או באופן ידני ובחומרי הגלם. כמו כן, השטיחים מגיעים בגדלים שונים, ברמת איכות שונה, בצבעים ובמרקמים מגוונים.

במידה שרוצים לרכוש שטיח חדש, דבר שלא מתבצע בתדירות גבוהה במיוחד, חשוב לבחון את איכותו של השטיח. באמצעות בחינת פרמטרים שונים שמשפיעים על איכותו של השטיח ניתן לבחור בשטיח איכותי שיחזיק מעמד למשך תקופה ארוכה.

איכות השטיח – אילו פרמטרים חשוב לבחון לפני שרוכשים שטיח?

אם אתם מעוניינים לרכוש שטיח איכותי, חשוב שתדעו כיצד לזהות שטיחים באיכות גבוהה. להלן חמישה טיפים שיסייעו לכם לבחור שטיח איכותי:

  1. בדקו את סוג האריגה – חלק מהשטיחים מיוצרים בעבודת יד בעוד אחרים מיוצרים באמצעות מכונה. שטיחים שמיוצרים בעבודת יד עשויים מסיבים שנארגים בקשירה, בשל סיבה זו נחשבים השטיחים הללו לאיכותיים יותר משטיחים שמיוצרים באמצעות מכונה בהם האריגה מתבצעת בנעיצה. שיטת האריגה שמונעת מהשטיח להיפרם גורמת לשטיח להחזיק מעמד למשך זמן רב יותר מאשר שטיח שמיוצר במכונה.
  2. בדקו את איכות הסיבים ואת פעולות הניקיון והתחזוקה הדרושות – ניתן למצוא שטיחים שעשויים מסיבים טבעיים, כמו למשל: כותנה וצמר כאשר שטיחים אחרים עשויים מסיבים סינתטיים, כמו למשל: פוליאסטר ופוליפרופילן. סיבים טבעיים שעשויים מצמר יחזיקו מעמד למשך זמן רב יותר מסיבים סינתטיים בעוד הסיבים הסינתטיים קלים יותר לתחזוקה וניקוי מאשר סיבים טבעיים. יש לציין שחשוב לבדוק מהם חומרי הניקוי המתאימים לניקוי השטיח בטרם מנקים אותו.
  3. שאלו את עצמכם: כמה זמן אתם מעוניינים להשתמש בשטיח? את שטיחי הצמר ניתן להחליף פעם בעשור ואפילו פעם בחמש עשרה שנים, לעומתם, יש להחליף את השטיחים הסינתטיים כל חמש עד שבע שנים.
  4. בדקו את צפיפות הסיבים – ככל שצפיפות סיבי השטיח גבוהה יותר – כך יהיה השטיח איכותי יותר. ניתן לבדוק את צפיפות הסיבים על ידי בדיקת פרמטר שנקרא בשם: “קשר למטר” (מספר הקשרים הקיימים בשטיח לכל מטר מרובע). ברוב השטיחים המידע יהיה רשום על השטיח. ככל שהשטיח מכיל יותר קשרים – כך הוא יהיה איכותי יותר.
  5. אחריות – חברה שמוכרת שטיחים איכותיים תספק אחריות על הרכישה. עצם נתינת האחריות יכולה להעיד על כך שמדובר בשטיח איכותי. כמובן שיש לבדוק מהי תקופת האחריות ומה האחריות כוללת.

בחינת הקריטריונים השונים תסייע לכם לבחור שטיח איכותי ויפה שיחזיק מעמד לאורך שנים רבות ויקנה לביתכם את האווירה הרצויה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *