בלוג

טיפים לטיפול וניקוי השטיח

טיפים לטיפול וניקוי השטיח

הלכלוך שמצטבר על שטיחים נגרם בעיקר בשל הליכה על השטיחים. אנו דורכים על השטיח כל הזמן, פעמים רבות עם נעליים שנעלנו מחוץ לבית וגם אם הלכלוך אינו נראה לעין הוא עדיין נמצא שם. הלכלוך חושף את המתגוררים בבית לחיידקים, ווירוסים וטפילים שנמצאים בתחתית השטיח וכמובן – פוגע במראה של השטיח ובעמידותו.

במקרים בהם השטיח לא עובר ניקוי למשך תקופה ממושכת, הופכת פעולת הניקוי למשימה לא פשוטה. אחת הסיבות לכך שפעולת ניקוי השטיח הופכת להיות משימה קשה היא שהחלקיקים של האבק והחול שמצטברים על השטיח מפתחים לכלוך נוסף. הלכלוך הנוסף יוצר חציצה בין שואב האבק והלכלוך. כדי למנוע את הצטברות הלכלוך חשוב לתחזק את השטיח באופן קבוע.

טיפול וניקוי השטיח בתדירות הנחוצה יוכל לשמור על השטיח ולגרום לו להחזיק מעמד למשך תקופה ממושכת תוך שמירה על יופיו. להלן מספר טיפים שנוגעים לטיפול וניקוי השטיח:

תחזוקה שוטפת – הברשה ושאיבה

תחזוקת השטיח כוללת הברשה באמצעות מטאטא קש או מברשת. לאחר מכן, יש לנקות את השטיח באמצעות שואב אבק. חשוב לבצע את ההברשה והשאיבה עוד בתקופה שהשטיח חדש. במקרה שמדובר על שטיח מקיר קיר, ניתן לבצע את השאיבה כבר במועד בו השטיח הותקן.

השטיח נרטב ממים או משקה אחר – מה עושים?

במידה שהשטיח הוכתם, חשוב לנקות אותו כאשר הכתם טרי. במידה שהשטיח נרטב ממים, יש לייבש אותו באמצעות מטלית יבשה. אחר כך ניתן להניח על האזור טלק כדי לספוח את הנוזלים. אם נשפך על השטיח יין או קפה, יש לנקות את המקום עם קצת מים, לייבש באמצעות מטלית יבשה ולהניח על המקום טלק.

טיפים לטיפול וניקוי השטיח

שטיח אריגה ביד – הפיכת השטיח

אם השטיח נארג ביד, רצוי להפוך אותו כל יומיים עד שלושה ימים ולאחר מכן לדרוך עליו. הפיכת השטיח מדי יומיים שלושה ודריכה עליו יסייעו ללכלוך שנמצא בתוכו לצאת החוצה. אם ניתן, רצוי לשנות את הכיוון של השטיח אחת לשבועיים בערך, שינוי הכיוון ימנע היווצרות בלאי באזורים עליהם בני הבית נוהגים לדרוך.

שטיפת השטיח – כל כמה זמן כדאי לשטוף את השטיח?

רצוי לשטוף את השטיח 4 פעמים בשנה לכל הפחות. השטיפה תסייע בשמירה על הצבע, תסיר את השומנים, תנטרל ריחות לא נעימים ותמנע מהאבק להצטבר. במקרים בהם בני הבית מגדלים חיית מחמד, ההקפדה על השטיפה חשובה אפילו יותר מאשר במקרים בהם בני הבית לא מגדלים חיית מחמד.

תליית השטיח בשמש

רצוי לתלות את השטיח בשמש כל חודשיים עד שלושה חודשים. תליית השטיח בשמש תגרום ללחות שהצטברה בשטיח להתייבש. נוסף על כך, השמש תפחית את סיכויי הישרדותה של קרדית האבק. חשוב להימנע מהשארת השטיח בשמש לאורך זמן ממושך. השארת השטיח בשמש למשך זמן רב מדי תגרום לצבע לדהות. למרות שאנשים חושבים שצריך להבריש או לחבוט בשטיח אחרי תלייתו, אין צורך לעשות זאת. לאחר תליית השטיח יש לשאוב אותו כאשר השואב מכוון על עוצמה בינונית.

הפיכת השטיח ושאיבה

אחת לשישה חודשים רצוי להפוך את השטיח ולאחר מכן לשאוב אותו (כשהוא הפוך). הרטט של השואב יגרום ללכלוך לצאת אל הרצפה. אחרי שמסיימים את השאיבה יש לנקות את הרצפה.

טיפים לטיפול וניקוי השטיח

גלגול ואחסון השטיח

אם מעוניינים לאחסן את השטיח, יש לוודא שהוא יבש לחלוטין ורק לאחר מכן לגלגל אותו ולאחסן אותו. אם מאחסנים את השטיח למשך תקופה ארוכה רצוי להשתמש בשקיות המתאימות ובכדורים שמונעים הצטברות של עש.

ריחות קשים – איך מסלקים ריחות חזקים?

אם השטיח צבר ריחות קשים וחזקים באופן מיוחד, כמו למשל ריחות של קיא, יש לפנות לחברה שמתמחה בניקוי שטיחים. רצוי מאוד לפנות אל חברה שמתמחה בניקוי שטיחים גם במקרים בהם מדובר על שטיח שעשוי בעבודת יד, שטיח שעשוי ממשי או במקרים בהם הצבעים נפגעו.

איך מנקים כתמים משטיח סינתטי?

שטיח סינתטי נחשב לשטיח שקל מאוד לנקות ולכן השטיחים הסינתטיים מתאימים מאוד למשפחות עם ילדים. גם אם נשפך על שטיח סינתטי יין אדום, אפשר להשתמש בכל חומר ניקוי ייעודי לשטיחים ולנקות את הכתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *