בלוג

תחזוקת שטיחי שאגי

תחזוקת שטיחי שאגי

שטיחי שאגי הם בין הדגמים המובילים והאהובים על הקהל הישראלי עקב העובדה שמדובר בשטיחים עבים במיוחד ולכן נעים מאד לדרוך או לשבת עליהם במהלך היום יום.

שטיחי שאגי נראים במקומות רבים ברחבי הבית ובעיקר בסלון, בחדר השינה ובחדרי הילדים והם קיימים בהיצע נרחב של דגמים בגוון אחד או בכמה צבעים המוסיפים יופי עיצובי רב לאחר שהותאמו ושולבו לריהוט ולאריחים בכל נקודה ספציפית.

שטיחי שאגי ברחבי הבית הצוברים לכלוך

באופן טבעי, השטחים צוברים בכל יום אבק הקיים באוויר ולכלוך במיוחד אם מדובר בתינוקות הזוחלים על השטיחים ופולטים מדי פעם מזון או רוק. או ילדים צעירים שגם אוכלים לעתים על השטיח בעת משחק או בעת צפייה בטלוויזיה והפירורים נופלים על השטיח.

תחזוקת שטיחי שאגי

תחזוקת שטיחי שאגי

עקב הכמות הגדולה של הסיבים וצפיפותם יוצאת הדופן, אורכו של כל סיב והטקסטורה העיצובית, מתחבא לכלוך רב בין הסיבים הללו ויש לבצע עבודה מקיפה שתוציא את מירב הלכלוך הסמוי לעין. לקוח שיבצע את הפעולות הנדרשות על פי ההנחיות המפורטות, ייהנה לאורך כל השנה משטיחי שאגי נעימים ונקיים.

ניקוי שטיחי שאגי

פעולה שיש לבצע באופן קבוע, אחת לכמה ימים היא שאיבה של כל שטחו של השטיח כמה וכמה פעמים. שואבי האבק המודרניים מסוגלים לבצע יניקה מאסיבית של כל הלכלוך והאשפה שהצטברו בין מאות הסיבים ולכן זו פעולה חשובה התורמת רבה לבריאותם של בני הבית ובמיוחד של הילדים הרובצים שעות בכל יום על השטיח.

אחת הפעולות הנוספות שמומלץ לבצע מעת לעת הוא הפיכת השטיח. הדריכה הרבה על השטיח בימים שלאחר מכן תוציא את מרב הלכלוך החוצה. הכמות הגדולה מפתיעה תמיד את בני הבית ששואבים את הלכלוך שהצטבר על הרצפה או הפרקט.

לאחר מכן, כדאי להשלים את הניקיון ולחבוט בשטיח באמצעות מחבט איכותי וכך להוציא את כל שאריות האבק שנותרו בו.

אופציה מומלצת נוספת היא למרוח היטב על פני כל השטח שלו, חומר ייעודי לניקוי שטיחים. לאחר שנוצר קצף על פני כל השטיח מקרצפים את החומר באמצעות מברשת עמידה המצליחה להוציא את כל הלכלוך הממוקם בשכבות התחתונות של השטיח ולהעביר אותו כלפי מעלה כדי לזהות ולהוציא אותו החוצה. בתום העבודה המסיבית מומלץ לתלות את שטיח השאגי לייבוש. השמש תייבש את מלוא השטח ותותיר שטיח מבריק וריחני.

אחת לתקופה כדאי למסור את שטיח שאגי לניקוי יבש היוצר ניקיון יסודי מאד בכל רבדיו, או להזמין חברת ניקיון מקצועית הביתה המבצעת את הניקוי במקום באמצעות ציוד טכנולוגי חדשני המסוגל לנקות באופן מושלם את השטיח. התוצאה המתקבלת היא שטיח שאגי נקי ומבריק לאחר שכל שערה קיבלה טיפול רציף ומעמיק.

תחזוקת שטיחי שאגיטיפול בכתמים עקשניים על השטיח

כתמים עקשניים שלא נעלמו בכל העבודות המאסיביות שבוצעו, יש להסיר באמצעות חומרים ייעודיים כמו סודה לשתייה או חומץ שבדרך כלל מצליחים להעלים את הכתמים העקשניים. ככל שמבצעים את הליך הניקוי בסמוך למקרה בו נשפך החומר על השטיח, כך יהיה קל הרבה יותר להסיר אותו.

מניעת קרחות ברחבי השטיח

לשטיחי שאגי מסוימים קיימת תכונה של התקרחות. כדי להימנע מהמצבים הללו מומלץ לרכוש שטיחים איכותיים שמיוצרים על ידי מכונות אריגה ממוחשבות מחומרים טבעיים ובאריגה צפופה ולא שטיחים שיוצרו בעבודות יד שאינן חזקות דיין.

הסוגים הללו של שטיחי שאגי מחזיקים מעמד לאורך שנים רבות כיוון שהם בטיב מעולה ולכן אין בהם את תופעת ההתקרחות המאפיינת שטיחי שאגי זולים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *