בלוג

טיפול וניקיון השטיח

תחזוקת שטיחי שאגי

בבתים רבים פרוסים סוגים שונים של שטיחים. חלקם שטיחים מקיר לקיר ומקצתם שטיחים בגדלים אחרים על פי בחירת הלקוח. קיימים גם סוגים רבים של שטיחים כמו מודרניים, אותנטיים פרסיים או אפגניים, שטיחים עבים כמו שטיחי שאגי ואפשרויות רבות נוספות.

כדי ליהנות לאורך שנים מהשטיחים כדאי לבצע בהם את התחזוקה הנכונה וכך הם יחזיקו מעמד במשך תקופה ארוכה.

תחזוקה של השטיח

כל שטיח בנוי מכמה רבדים. באופן טבעי האבק שוקע כלפי מטה ולכן בכל השכבות שלו קיים אבק. האבק אומנם לא נראה אך הוא מורגש בקרב הדיירים ובמיוחד מסוכן למי שאלרגי לקרדיט אבק הבית. זו הסיבה שיש לבצע לעיתים קרובות שאיבה מאסיבית של האבק המצטבר בתוך השטיח. שואבי האבק החדשים מסוגלים לינוק את כל האבק בכל השטח הנחוץ ולכן כמעט אין בשטיח אבק.

רצוי לא לשאוב את הגדילים של השטיח כי עלול להיגרם להם נזק. יש לנקות אותם באופן ידני באמצעות מטלית לחה.

מעת לעת נוצרים כתמים שונים על גבי השטיח וחשוב להסירם בסמוך למועד שהם התהוו כך יש סיכוי הרבה יותר גבוה להסיר את הכתמים. מומלץ להשתמש בחומרים ייעודיים לכך אשר יוצרים קצף הממיס לאט לאט את הכתם.

אם הכתם לא הוסר, יש חזור על פעולה זו פעם שנייה וברוב המקרים בסופו של התהליך הכתם יוסר אלא אם מדובר בנזק של חומר מיוחד.

חשוב מאד לא להשתמש בחומרים המכילים חומצה כיוון שהם יוצרים נזק בלתי הפיך לאיכותו של השטיח ולצבעיו.

טיפול שוטף בשטיחים

שואב האבק החדשני מוריד בדרך כלל את רוב האבק אך אפשר לבצע מעת לעת גם פעולה של הפיכת השטיח, אם מדובר בשטיח רגיל ולא בשטיח מקיר לקיר. בדרך זו נופלות שאריות האבק, חלקיקים שונים של לכלוך ועוד. לאחר יום או יומיים של דריכה אקראית על השטיח מנקים את כל שכבת הלכלוך שנותרה על הרצפה והופכים חזרה את השטיח.

בנוסף לכך, רצוי לנקות אחת לשלושה חודשים את כל שטחו של השטיח ולא רק את החלק בו קיימים כתמים עם שמפו לשטיחים שיסיר לכלוך נוסף שנדבק לחוטים. יש לוודא כי החומר אינו פוגם בצבעי השטיח כדי לא להרוס את השטיח בהליך ניקוי זה.

ניקוי שטיחים מקצועי בבית הלקוח

חברות מקצועיות העוסקות בניקיון מציעות שירות של ניקוי שטיחים מקצועי בבית הלקוח. מדובר בחברות שהן בדרך כלל מיומנות ובעלות ניסיון רב. הן מבצעות את הניקוי באמצעות חומרי ניקוי מצויינים הקיימים ברשותם ובעזרת מכונות הסופחות את המים ומנקות את השטיח שוב ושוב עד שהשטיח נותר נקי.

זו אפשרות מצוינת לנקות בבת אחת את כל השטיחים בבית על סוגיהם השונים. בהזדמנות זו אפשר להזמין באמצעותם גם את ניקוי כל בדי הריפוד של הרהיטים בבית. הטיפול האינטנסיבי מותיר את הרהיטים נקיים מאבק ומרוב הכתמים.

ניקוי יבש לשטיחים

אם קיימת תחושה כי השטיח מאד מלוכלך עקב תחזוקה לקויה או כל סיבה אחרת, כדאי לשלוח אותו למפעל המבצע ניקוי יבש. בשיטה זו מעבירים את השטיחים במכונות ייעודיות אשר מנקות אותם באופן יסודי ביותר ובסוף התהליך השטיחים מונחים לייבוש ויוצאים את המפעל כשהם נראים כחדשים.

במפעלים המקצועיים הללו קיים גם טיפול מיוחד בשימור שטיחים לאחר הצפה. המומחים יודעים לשמר את השטיח, לבצע הפרדה של צבעים שנעו זה לכוון זה, להחזיר את החיוניות לשטיח ולעשות כל שניתן כך שייראה כפי שנראה טרם ההצפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *