בלוג

פרקטים מעוצבים

פרקטים במטבח כן או לא

בשנים האחרונות לקוחות ומעצבי פנים רבים בוחרים לתכנן דירות חדשות, דירות משופצות או משרדים באמצעות לוחות פרקט. ישראל מחקה מדינות רבות בעולם שבהן כבר שנים הפרקטים המעוצבים תופסים נתח משמעותי מתוך כלל החיפויים בבתים ובמשרדים.
היתרונות הרבים של לוחות העץ כבשו לבבות רבים ולכן אפשר לראות אותם ביותר ויותר בתים ברחבי הארץ. לא מדובר רק בבתי יוקרה אלא גם בדירות רבות. הפרקטים מותקנים ברוב המקרים בחדרי הילדים, בחדריי השינה ובחדרי העבודה אך לא רק בהם. קיימים גם לוחות פרקט חדשניים המכילים PVC המתאימים גם למקומות שיש בהם מדי פעם מעט רטיבות ולחות כמו חדרי האמבטיה והמטבח ולכן גם במיקומים הללו הימצאותם של לוחות הפרקט מתחזקת משנה לשנה.

פרקטים מעוצבים

הפרקט הוא חלק מהעיצוב הכללי של כל חדר או מתחם, הוא אמור ליצור שילוב מנצח עם הריהוט, הווילונות, השטיחים, הווילונות וכל פריט אחר בכל מקום ספציפי. זו הסיבה שיש להקדיש חשיבה מעמיקה ולקבל מחלטה מושכלת על הפרקט המתאים ביותר לכל מיקום.

סוגי הפרקטים המעוצבים

בבחירה בין הסוגים השונים של הפרקטים אפשר להחליט אם להעדיף לוחות עץ טבעיים שהם יפים מאד, מאסיביים ויחזיקו מעמד שנים רבות ויקרים יותר. לוחות העץ הטבעי קיימים בהרבה מאד גוונים החל מגוונים מאד בהירים ובצבע אחד חלק כמו לבן ושמנת, דרך כמה גוונים של עץ טבעי ועד לחום כהה מאד כדוגמת אגוז וצבע שחור. בחלק מהלוחות אפשר לראות את הטבעות שהקיפו את העץ, דבר שמוסיף להם יופי רב.
אופציה נוספת היא פרקטים למינציה, אלו הם לוחות סינתטיים הבנויים מכמה שכבות. בשכבה העליונה קיים הדפס המודבק מעליו בתהליך הייצור ומעניק נראות יפהפייה של כל המשטח.
מכיוון שמדובר בהדפסות מייצרים יצרני הפרקטים אין ספור דוגמאות יפהפיות בגוון אחד של עץ או בשילוב של כמה גוונים יחד. ההיצע העצום של הדוגמאות יוצר אפשרויות עיצוביות מדהימות ולכן לקוחות רבים מקבלים החלטה להתקין לוחות שונים במיקומים שונים בבית או במשרד ואחרים מעדיפים להיות עקביים ולהתקין סוג זהה של פרקט בכל החדרים.

גודלם של לוחות הפרקט המעוצבים

חשוב ליצור פרופורציה של גודלו של הלוח מול גודלו של החדר. אם בוחרים לוחות שהם בגודל נורמטיבי, הרי שבהליך ההתקנה ייכנסו לשטח כמה עשרות יחידות וזה ייראה נפלא. אך אם ייבחרו לוחות גדולים לחדר זה, הכמות שתותקן תהיה קטנה ולכן גם החדר ייראה הרבה יותר קטן מגודלו במציאות.
חדרי ילדים עם פרקטים מעוצבים
כדי ליצור עבור הילדים חדר נעים וחמים שכיף להם לארח בו חברים ובני משפחה, בוחרים פרקטים עדינים יפהפיים ומעוצבים המתאימים פריטים הנוספים בחדר כמו לטפט שיודבק על אחד הקירות.
קיומו של הפרקט מאפשר לילדים ליהנות מטמפרטורה רגילה בכל עונות השנה, גם בחורף אפשר לשבת על הפרקט כי הוא אינו קר ולכן לא גורם להתקררויות. אפשר לשבת ולשחק עליו לאורך שעות, ללכת עליו גם כשיחפים וליהנות מכל היתרונות שלו.

פרקטים מעוצבים לחדרי הרחצה ולמטבח

הפרקטים הייעודיים לחדרי האמבטיה ולמטבח הם יפהפיים ומוסיפים אור רב בכל המיקומים הללו. הם פרקטיים מאד כיוון שמאד נוח ללכת עליהם ברגליים יחפות כשיוצאים מהמקלחת או כשנכנסים למטבח בין לבין.
הפרקטים הללו מסוגלים לספוג לתוכם כמות סבירה של לחות או של מים היוצאים מהמקלחת או מברז המקלחת, כמובן שלא מדובר על כמות גדולה של מים כמו בעת הצפה.
התקנת פרקטים
ההתקנה מתבצעת במהירות על ידי אנשי מקצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *