בלוג

שטיח מקיר לקיר

כשמתכננים את העיצוב של בית חדש, בית לאחר שיפוץ מסיבי או משרדים, מתלבטים אם לרצף באריחים קרמיים את רצפות החדרים, להתקין פרקטים או למתוח שטיח מקיר לקיר. לכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות ולכן קיימת התלבטות עד קבלת ההחלטה המתאימה לכל אחד מהמקומות הללו.

שטיח מקיר לקיר

שטיח מקיר לקיר הוא שטיח הקיים על כל שטחו של החדר לאורכו ולרוחבו ומכסה את כל הריצוף או הבטון המוחלק הקיים למטה. זאת להבדיל משטיחים רגילים שמכסים חלק מהחדר בהתאם לגודלו של השטיח שנבחר ומותירים שטח חשוף שבו אין שטיח ועליו מניחים ריהוט או רואים בו את הריצוף או הפרקט.

מעצבי פנים או בעלי נכסים מחליטים על פי ראות עיניהם איך הם מעדיפים שהבית ייראה על פי הנוחות והנראות הרצויה להם.

התקנת שטיח מקיר לקיר

התקנה מקצועית של שטיח מקיר לקיר מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מיומנים. בשלב הראשון מניחים שכבה ספוגית על פני כל השטח ומעליה מדביקים את השטיח שנבחר. שילוב זה יותר שטח שנעים לדרוך עליו כך שלא מרגישים את השכבה התחתונה של הריצוף או של הבטון המוחלק.

השטיחים המיוצרים במפעלים הם מחומרים איכותיים ובטיב מעולה, הם בעלי איתנות ועמידות בדרגה הגבוהה, שחיקה נמוכה ולכן מסוגלים לשמש את דיירי הבית לאורך שנים רבות .

בחירת סוג השטיח

השוק מוצף באין ספור דגמים של שטיחים מקיר לקיר, חלקם עשוי מחומרים סינתטיים ומקצתם ארוגים מחוטים טבעיים.

הלקוחות בוחרים בשלב הראשון את העובי הרצוי של השטיח, אם מדובר בשטיח שבו תהיה דריכה מועטה יחסית כמו בחדר שינה, אפשר לבחור שטיח דק, אך אם מדובר בשטיח לחדרי ילדים שעליו הם יושבים במשך שעות רבות כשהם משחקים במשחקים, במחשב או צופים בטלוויזיה, כדאי לרכוש שטיח עבה.

בשלב השני בוחרים את הדגם האהוב. שטיח בגוון אחד בהיר או כהה או שטיח שיש בו כמה צורות גיאומטריות או אחרות. החשיבה מתמקדת בהתאמת הריצוף והאקססוריז לשטיח כך שיהיה שילוב מוצלח ויפהפה.

ההיצע של השטיחים מקיר לקיר הוא עצום, דבר אשר מקשה על הבחירה אך בסופו של דבר תמיד מוצאים דגם שהוא נראה המתאים ביותר שיוסיף הרבה חיוניות לכל מקום.

חימום תת רצפתי

בבתים רבים מחליטים הלקוחות להוסיף חימום תת רצפתי כך שהשטיח יהיה חמים בחורף לנוחות מקסימלית של הדיירים ובעיקר של הילדים. לצורך כך מתקינים על הריצוף את החימום התת רצפתי ומעליו תותקן שכבת הספוג ומעליה השטיח.

תחזוקה של שטיח מקיר לקיר

האבק והלכלוך מצטברים באופן טבעי בין רבדיו של השטיח ולכן יש לבצע לעיתים קרובות שאיבה מסיבית באמצעות שואב אבק איכותי המבצע שאיבה בכל השכבות של השטיח ולא רק בחלקו העליון. בפעולות תכופות ונכונות, השטיח ייראה לאורך שנים רבות כמו חדש. במקרה של כתמים נקודתיים אפשר לנקות אותם באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים המקציפים את החומר וכך בדרך כלל הכתם נעלם אלא אם מדובר בכתם שנגרם מחומר ייחודי שאינו ניתן להסרה.

אחד היתרונות של שטיחים מקיר לקיר הוא שאין צורך לשטוף את הרצפה, להזיז לשם כך את כל הרהיטים אלא בפעולה פשוטה של ניקוי באמצעות שואב אבק החדר נקי תוך פרק זמן קצר.

אופציה נוספת לניקוי מאסיבי היא להזמין אחת לתקופה חברה מקצועית המתמקצעת בניקוי שטיחים. הם מבצעים את הניקוי בדרכים ייחודיות ובעזרת חומרי ניקוי ייעודיים שבדרך כלל יוצרים שטיח נקי שנראה כמו שטיח חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *