בלוג

תחזוקת פרקט למינציה

תחזוקת פרקט למינציה

הימצאותו של  פרקט למינציה הוא אחת  הדרכים הנוחות ביותר לשמור על ניקיון.

פרקט לבית למינציה המותקן בחדרים השונים או במשרדים עשוי מחומר סינתטי המזכיר את נראותו של העץ.

תחזוקת פרקט למינציה ראשונית לאחר התקנת המשטחים

התקנת פרקטים למינציה אינה יוצרת לכלוך רב אך בתום עבודה זו חשוב לנקות היטב את כל המרחב בכל הפינות באמצעות שואב אבק מאסיבי אשר יאסוף את הנסורת וכל לכלוך נוסף שנשאר על פני המשטח. לאחר כמה ימים כדאי לשטוף את הלוחות תוך שימוש בחומר ניקוי פרקטים כדי להסיר לכלוך שנותר על הלוחות כמו שאריות דבק.

ניקיון פרקט למינציה

הדרך הנוחה ביותר לניקיון השוטף הוא לאסוף בשלב ראשון את האבק שהצטבר על הלוחות באמצעות שואב אבק בעל יכולת יניקה גבוהה.

לאחר מכן מכינים מטלית לחה הכוללת מים וחומר ניקוי ייעודי המתאים לפרקטים. עוברים באמצעות מטלית זו על כל משטח העץ פעם או פעמיים. המשטח מתייבש במהירות גדולה וכך אפשר שוב להיכנס לחדר.

חשוב להקפיד ולהשתמש רק בחומרי ניקוי שמיועדים לפרקט ולא בחומרי ניקוי רגילים העלולים לפגוע בטקסטורה הייחודית של לוחות הפרקטים.

עם הזמן נוצרים פה ושם כתמים נקודתיים ואפשר להסיר אותם בקלילות תוך שימוש במטלית יבשה או לחה ובה חומר הניקוי המותאם לפרקט. יש להשתמש רק במטליות המיוצרות מחומר סינתטי כדי שלא יוצרו בפעולה זו שריטות או פגמים.

כדי להסיר כתמים עקשניים, מדללים חומץ במים ומשפשפים בעדינות רק את הנקודה הבעייתית. עושים כל שניתן כדי לא לפגוע בעץ ולא ליצור שוני בגווניו.

תחזוקה לפרקט למינציה

כדי לשמור על נראותו חשוב לבצעה תחזוקה לפרקט למינציה, הפעולות בסיסיות  כדי שהלוחות לא ישנו את גודלם, יתרחבו, יתכווצו או ייפגמו. חשוב לשמור על רמת לחות שהיא בין 70 ל- 40 אחוז וטמפרטורת חדר הנעה בין 25 ל- 18 מעלות לאורך כל השנה. אם רמת הלחות והטמפרטורה בחדר אינם מגיעים לרמה זו, אפשר להיעזר במכשיר אדים אשר יעלה הן את הטמפרטורה והן את ריכוז הלחות.

ליטוש פרקט למינציה

אחת לתקופה אפשר לבצע פעולה של ליטוש לוחות העץ. את הליטוש מזמינים מחברות המתמחות בכך אשר מבצעות זאת באמצעות מכונות ליטוש ייעודיות. עובדי החברה עברו השתלמויות והם מיומנים בביצוע עבודות מסוג זה, כדי שלא יוצרו פגמים בפרקט תוך כדי תהליך זה.

עבודת הליטוש יוצרת חידוש מהיר של רצפת העץ ומחזירה את נראותה למראה זהה למצבו בעת ההתקנה לפני כמה שנים וכך מייתרת את הצורך בשליפת הפרקט הנוכחי והתקנת פרקט חדש. העלויות של ליטוש העץ הן נמוכות מאד יחסית לרכישת והתקנת פרקט למינציה חדש ולכן מדובר בפעולה כדאית.

הליטוש נעשה בדרך כלל במשרדים גדולים אשר עם הזמן נוצרים בהם כתמים שונים והבדלי צבעים על הפרקט עקב פריטים שונים המונחים עליהם כמו לדוגמה שולחן או מגלגליו של כיסא משרדי.

לאחר חידוש הפרקט, המראה של הלוחות הוא אחיד, ללא שוני בגוונים, ללא כתמים וללא הפרשי גובה. בשלב הגימור מורחים שכבה של לכה או של שמן על פרקט הלמינציה והמראה שנוצר הוא יפהפה.

בשימוש ביתי ברוב המקרים אין שחיקה משמעותית אך כשמדובר במשרדים שבהם יש עובדים רבים לאורך כל היום או מקומות ציבוריים כמו משרדים ממשלתיים או תאטראות שיש בהם דריכת רגל רבה בכל ימות השנה, יש צורך בביצוע חידוש זה אחת לתקופה.

נציגי המכירות באולם התצוגה שלנו ישמחו לסייע בידם בכל מידע לגבי פרקטי למינציה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *