בלוג

שטיחים אתניים

שטיחים אתניים

שטיחים אתניים מיוצרים בארצות רבות במזרח אסיה על פי מסורת רבת שנים. רבים מהתושבים אורגים את השטיחים הללו על נולים ישנים בדיוק כמו שביצעו זאת אבות אבותיהם. זוהי תורה המועברת בין המשפחות ורב הנשים עוסקות בכך כדי לפרנס את המשפחה לאורך הדורות.

הדוגמאות של השטיחים נותרות זהות לאורך השנים ולא משתנות כיוון שמדובר בדגמים שהם אהובים מאד ומייחדים את הבתים במדינות הללו כמו איראן, קווקז, רוסיה, אפגניסטן, פקיסטן, סין וטורקיה. 

המראה האותנטי והאוריינטלי הוא סימן ההיכר של העמים הללו. מדובר בשטיחים שיש להם דרישה מתמדת ולכן אפשר למצוא באולם התצוגה שלנו היצע נרחב מאד של שטיחים אתניים. הצבעוניות הרבה המסמלת את השטיחים האתניים מתאימה למגוון רהיטים בחדרי המגורים כמו לדוגמה המדליון במרכזם של השטיחים הפרסיים וצורות גיאומטריות הפזורות במרחב בשטיחים קווקזיים. 

רבים מהלקוחות שלנו מעוניינים ליצור נראות יוצאת דופן של ביתם ולכן הם רוכשים שטיחים אתניים של תרבויות שונות בעולם אשר חלקם נארג בעבודת יד ואחרים המתוכננים באופן קפדני ומיוצרים בפועל על ידי מכונת ייעודית המסוגלת לשלב כל כך הרבה צבעים וצורות.

ייחודם של השטיחים האתניים 

סימן ההיכר של השטיחים האתניים הוא צפיפות האריגה. כל החוטים מהודקים זה לזה באופן חזק ביותר והשילוב הצבעוני כולל הרבה מאד גוונים המתאימים זה לזה. לדוגמה ציורים של פרחים או של בעלי חיים בשלל צבעים על רקע לבן או אחר. לחילופין בשטיחים הפרסיים אפשר לראות צורות הנדסיות זהות תוך שילוב צבעים עזים כמו חום ואדום ארגמן או בורדו 

השטיחים האתניים הפכו לקלאסיקה מבין סוגי השטיחים ונעים מאד להיכנס לסלון אשר מונח בו שטיח מסוג זה המעניק אווירה נפלאה למרחב המשפחתי ולבית כולו. מלבד הדוגמאות המוכרות, העוסקים בכך מכינים גם דגמים חדשים מעת לעת אשר נמכרים כאקסמפלרים יוצאי דופן.

שטיחים אוזבקיים

באוזבקיסטאן קיימים דגמים רבים של שטיחים המיוצרים במחוזות שונים ברחבי המדינה. לכל חבל ארץ קיימת שיטת אריגה משלו ונראות של שטיחים המייחדת אותו ולכן קיימים אצלינו דגמים רבים שכל אחד מהם יפה יותר מהשני.

גם כאן חלק מהעובדים מתחילים לייצר דגמים עדינים ומודרניים יותר ואחרים ממשיכים לייצר את הדוגמאות האותנטיות ללא שינוי לאורך שנים רבות. על פי נראותו של השטיח וצבעיו, קל מאד לזהות את המקום אשר בו יוצר השטיח ולבחור בדגם זה או אחר.

שטיחי קילים 

שטיחי קילים מיוצרים בשיטה העתיקה הנקראת יד שטוחה על נולי עץ. יש בהם מרבדים עתיקים אשר הדומה שלהם עוברת מאב לבן לאורך דורות עקב הממד הסנטימנטלי המקיף את המשפחות הללו.

את השטיחים הקילים מיצרים בטכניקות אריגה וייצור המותאמות לסוג הצמר ודרגת העובי שלו  אשר ממנו מתבצעת האריגה. ההרמוניה הצבעונית מסמלת את סיפור החיים של השבט במחוז זה ועל מעמדה של המשפחה האורגת בכל השבט.

שטיחים אפגניים 

עקב נראותם המיוחדת של השטיחים האפגניים יש להם ביקוש רב ובאולם התצוגה שלנו אפשר לראות היצע נרחב מאד שלהם, בכמה גדלים, דוגמאות אותנטיות של פרחים, כוכבים, בעלי חיים כמו טביעת הרגל של הפיל ועוד.

מעצבי פנים רבים המודעים לכמויות הגדולות של שטיחים אתניים בשלל דוגמאות הקיימים במחסנים שלנו, מנתבים את הלקוחות שלהם אלינו כי אין ספק שכאן ימצאו את השטיחים המתאימים ביותר לריהוט שבחרו.

נשמח להציע גם לכם שטיחים אתניים אשר יוסיפו נופך מיוחד למיקומים שונים ברחבי הבית שלכם. בחדר המגורים, בפרוזדורים, בפינת האוכל, בחדרי הילדים, במרפסת ובחדר השינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *