בלוג

תחזוקת שטיחים

תחזוקת שטיחים

כדי ליהנות משטיחים איכותיים לאורך שנים, יש לבצע כמה פעולות בסיסיות כדי לנקות אותם כראוי וכך הם יישמרו היטב.

שלבי הניקיון של השטיחים

אחת לשבוע יש לבצע ניקיון יסודי של השטיח לאור האבק והלכלוך הרב אשר מצטברים בו לאורך השבוע. הדרך המועדפת היא באמצעות שואב אבק חדשני בעל כוח יניקה רב אשר יונק לא רק את השכבה העליונה אלא גם את הרבדים הפנימיים מכל התכולה שלהם, כולל מזיקים כמו קרדיט אבק הבית  אשר גורמים למחלות נשימה.

השטיחים העכשוויים מיוצרים מחומר ששמו היט סט אשר כל סיב שלו מצופה בשעווה. היתרון הגדול שלו הוא בעובדה שהוא אנטי סטטי ולכן אינו מאפשר הידבקות של גרגירי האבק באופן מהותי.

לא אחת נשפכים מים או נוזלים אחרים על השטיח. הנוזלים הללו נספגים בשטיח והורסים את הצורה הטבעית שבה יוצרו הסיבים. ההשלכות של הימצאותם של הנוזלים עלולות להיות פגיעה ביופיים של הסיבים ואף מצב שבו הם נפרדים מהמשטח. לכן אם יש תקלה ונשפכים מים על השטיח, חשוב לספוג אותם באמצעות מטלית באופן מידי ולא לאפשר להם להיספג בתוך השטיח.

אם מדובר בנוזל צבעוני של משקה שאינו שקוף כמו מים, כדאי להיעזר בסודה לשתייה ולהסירה לאחר פרק זמן קצר או לחילופין בחומרי ניקוי ייעודיים המותאמים לשטיחים ולפעול על פי ההנחיות.

פעולות תחזוקה לשטיח שכדאי לבצע מעת לעת

אף על פי שפעולות הניקיון השבועיות מבוצעות כהלכה, קיימת סבירות גבוהה שעדיין קיים אבק שהצטבר בתוך השטיח. הדרך המוצלחת להוצאת מירב האבק והחול היא על ידי הפיכת השטיח על צידו השני. לאורך כמה ימים בני הבית ידרכו באופן שוטף על צד זה וכך לאט לאט כל התכולה תצטבר על הרצפה.

לאחר שהופכים את השטיח בחזרה, מנקים היטב את כל שטח הרצפה ושוב את השטיח כדי לקלוט את האבק אשר שינה את מיקומו ברחבי השטיח.

פעולה נוספת שכדאי לבצע מעת לעת היא ניקוי של השטיח באמצעות שמפו שטיחים, מרססים את החומר בעל הקצף על פני כל השטיח ולאחר מכן מנקים היטב באמצעות מברשת ייעודית ובמידת הצורך מבצעים פעולה זו שוב. מומלץ לא לשפשף את השטיח במקום אחד כדי לא ליצור דהייה של הצבע.

אופציה נוספת היא העברת השטיח למפעל המתמחה בניקוי שטיחים כדי לבצע ניקוי יבש של השטיח. ברוב המקרים ניקוי זה יוצר שינוי מהותי בנראותו של השטיח והוא נראה כמו חדש.

פעולות מהותיות לתחזוקת השטיחים

לאחר ניקוי השטיח כדאי להניח אותו בכיוון אחר כדי למנוע נזקים ושחיקה עקב הימצאותו של השטיח באותו המקום כמו לדוגמה אם מונח עליו שולחן או פריט כבד אחר.

בבתים רבים מעדיפים בחודשי הקיץ להסיר את השטיח ולהחזירו שוב רק לקראת החורף. לכן יש לפרוס אותו בשמש כדי לייבש את הלחות ורק לאחר מכן לגלגל אותו בתוך ניילון עד הגעת החורף.

לא מומלץ לחבוט את השטיח, כדי לא לפגום בחיוניות שלו.

אם קיים בבית שטיח מקיר לקיר, יש להזמין אחת לשנה חברה מקצועית אשר עוסקת בכך כדי לנקות אותו באופן יסודי במכשירים ייעודיים לכך.

בעת רכישת שטיח באולם התצוגה שלנו, נציגי המכירות ישמחו לתת לכם מידע כללי על תחזוקת השטיח שרכשתם בהתאם לסוג השטיח ולעמידות שלו.

כל השטיחים המיובאים על ידנו הם בטיב מעולה ובאיכות גבוהה. הם עברו את הבדיקות המחמירות של מכון התקנים הן בארץ המוצא והן בישראל בעת הגעת המשלוח ארצה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *