בלוג

כך תשמרו על השטיח יפה ומטופח – המדריך המלא

כך תשמרו על השטיח יפה ומטופח - המדריך המלא

שטיחים הם מוצר חיוני מאד בבית ועם זאת חשוב כל הזמן לשמור על ניקיונו. הסיבים של השטיחים קולטים הרבה מאד אבק ולכלוך ולכן חשוב להבין את החשיבות של ניקיון השטיחים וכך ליהנות מהם. 

טיפול בשטיחים מקיר לקיר 

שטיחים מקיר לקיר הממוקמים בבתים או במשרדים, צוברים לכלוך רב. לכן ההמלצה היא לפחות אחת לשבוע לנקות אותם באמצעות שואב אבק איכותי בעל תפוקה גבוהה, כך שהוא ינקה לא רק את השכבה העליונה אלא גם את השכבות הפנימיות וישאב מתוכן את מירב הלכלוך.

בנוסף לכך, מומלץ אחת לתקופה להזמין חברת ניקיון שיש לה מכשור מיוחד למטרה זו, כדי שינקו את השטיח מקיר לקיר באופן יסודי.

שלבי הניקיון של השטיח

ברוב הבתים קיימים שואבי אבק בעלי תפוקה מהותית. כאשר מנקים באמצעותם את השטיח, מתנקה הרובד העליון שלו ובנוסף לכך הוא גם מסוגל לשאוב חלק גדול מהרבדים הפנימיים. זהו שינוי מהותי וחשוב מאד לעומת הדור הישן של שואבי האבק, שניקה רק את השכבה העליונה. 

תחזוקת שטיחי שאגיטיפול בכתמים נקודתיים

לאחר הוצאת מירב הכמויות של הלכלוך והאבק, כדאי לטפל בכתמים נקודתיים כמו של מיץ פטל או קולה, באמצעות מים שהוכנסה לתוכם  סודה לשתייה. לאבקת סודה לשתייה יש יכולות מופלאות בכל הקשור לניקיון ולכן מומלץ להשתמש בחומר זה לניקוי כתמים, בסמוך למועד היווצרותם. ככל שיימשך הזמן, יהיה קשה הרבה יותר להסיר את הכתמים הללו.

שימוש בתכשירים כמו שמפו לניקוי שטיחים 

קיימים תכשירים איכותיים וייעודיים למטרת ניקוי שטיחים שהם מצוינים. מתיזים את החומר על פני כל המשטח ומנקים קטע אחרי קטע באמצעות ספוג. אם יש מקומות שהשטיח עדיין נראה מלוכלך מבצעים שוב את הפעולה, בהתאם להוראות היצרן. 

הפיכת השטיח על צידו האחר 

שיטה נוספת שבאמצעותה אפשר להוציא הרבה מאד חול ואבק שמצטברים בשטיח, היא להפוך אותו למשך כמה ימים. בזכות הדריכה על חלקו ההפוך, יוצא אט אט כל הלכלוך החוצה. לאחר כמה ימים מרימים את השטיח בעדינות ומנקים את הרצפה מהלכלוך שהצטבר. אם הכמות שיצאה היא גדולה, כדאי להשאיר את השטיח במצב הפוך כמה ימים נוספים, כדי להוציא את יתרת הלכלוך החוצה.

העברת השטיח למפעל לניקוי שטיחים 

אם השטיח הוא מאד מלוכלך, או קיים רצון לבצע בו ניקיון יסודי אחת לתקופה, אפשר להעביר אותו למפעל העוסק בניקוי שטיחים. בשטח המפעל פועלות מכונות ייחודיות ששוטפות את השטיח מנקות אותו באופן מעמיק, מטפלות בפרנזים ובסופו של התהליך מייבשות את השטיח. המראה של השטיח לאחר ניקיון זה הוא נקי ומלא ברק, כאילו הוא נקנה כעת.

הצוות של סהרה שטיחים ישמח לסייע לכם בכל שאלה הקשורה לניקיון מיטבי של השטיחים שלכם בבית, בהתאם להרכבם ולהתאמת סוג הניקיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *