בלוג

הכל על כותנה: שטיחי כותנה ובמה הם שונים מצמר

הכל על כותנה: שטיחי כותנה ובמה הם שונים מצמר

רבים מבעלי הבתים רוצים להניח על רצפות חדרים וחללים שונים בביתם שטיחים יפים ומושכי עין. במקרים רבים, הם אף אוהבים לתלות שטיחי קיר שנועדו אף הם לקישוט ולהוספת חן למקום. הרצון הוא, כמובן, לשוות לחלל מראה אינטימי שמקרין חום ומוסיף לאווירה, ואין כמו שטיחים לעשות זאת. קיימים מספר סוגי שטיחים. שטיחי כותנה הינם פופולאריים  ומעט שונים משטיחי צמר שנחשבים לאלו המבוקשים ביותר. שטיחי כותנה מיוצרים מחומר גלם הקיים בצמח הכותנה ואילו שטיחי צמר מיוצרים מצמר בעלי חיים ובעיקר מצמר של כבשים. בשני המקרים קיים תהליך עיבוד, אריגה וייצור מיוחדים אשר בסופם משווקים  השטיחים ללקוחות השונים.

שטיחי כותנה ארוגים, כאמור, מצמח הכותנה הפופולארי המשמש לייצור ביגוד מסוגים שונים. סיבי הכותנה הינם רכים, ומשום כך, הבד הנוצר ממנו הינו רך, עדין ונושם. יתרונות נוספים משמעותיים של סיבי הכותנה הם בגמישותם, בחוזקם ובעמידותם. שטיח כותנה נהנה מיתרונות רבים אלו. ניתן לנקות אותם בקלות, יחסית, הם עמידים ושחיקתם איטית ביחס לחומרים אחרים. גבות של שטיחי כותנה דקים, מטופלים, במקרים רבים, בחומר מיוחד שעוזר להחזיק אותם יציבים על  הרצפה.  קל, יחסית, לארוג אותם וניתן ליצור מהם מגוון רחב של גדלים עם שילובי צבעים יפים ומהממים. ניתן למצוא צורות גיאומטריות, טלאים, וינטג’ ועוד.

שטיחי צמר עשויים, כאמור, מסיבי שיער של בעלי חיים. לסיבים אלו יש נטייה להתקפל ולהסתובב, ולכן, יש אפשרות לתפוס אחד בשני וליצור מהם חוטים. תכונה זאת מאפשרת להשתמש בו כחומר גלם באריגת שטיחים. גם כאן ניתן לייצר שטיחים עבים במגוון רחב של צבעים. שטיח צמר הינו עבה ולעיתים, שעיר וניתן לשקוע לתוכו. הוא מחמם ונוח מאוד לשכב עליו בימים קרים מול אח בוערת. הוא ידוע כחומר מבודד שמצליח למנוע חדירת קור מהרצפות. הוא יקר לעומת שטיח כותנה וגם אחזקתו וניקויו קשים יותר. שטיחי צמר בעלי שיער קצר נחשבים לשטיחים בסגנון קלאסי. הם, לרוב, מגיעים בצבעים רכים אשר מקנים להם את האינטימיות הדרושה. על אחרים ניתן למצוא עיטורי פרחים עדינים בצבעוניות שונה.

בכל בית יש חדרים וחללים שונים שאליהם ניתן להתאים סוגי שטיחים שונים. הסלון הינו החדר הייצוגי בבית וכאן יכולים להתאים שטיחי צמר איכותיים. חדרי השינה של ההורים נחשבים לחדרים אינטימיים וגם כאן שטיחי צמר יתרמו מאוד לאווירה החמימה של החדר. בחדרי ילדים, במסדרונות, בחדרי עבודה ניתן להכניס שטיח כותנה שיהלמו את הפעילות בהם. יחד עם זאת, אין כללים מוגדרים והתאמת השטיחים נעשית על פי טעם בעלי הבית, צרכיהם, העיצוב הפנימי ופרמטרים אחרים נוספים. מכל מקום, הבחירה איננה קלה מאחר ויש מגוון רחב של שטיחים שמתוכם ניתן לבחור. תמיד ניתן וכדאי להתייעץ עם מומחים לעיצוב כמו גם עם אנשי מכירות המספקים שירותים בחנויות השטיחים בעלות המוניטין.

יצרני השטיחים מייצרים שטיחי צמר וכותנה כמו גם שטיחים מחומרים אחרים בסגנונות שונים. שטיחים קלאסיים שמשתלבים היטב ברהיטי עץ כבדים ומסולסלים, שטיחים מודרניים שמאופיינים בקווים ישרים ועליהם ניתן  להניח כמות מינימאלית של רהיטים ופריטים, שטיחים מעבודת יד שמתאימים מאוד לבית בעיצוב כפרי, שטיחי וינטג’ שמגיעים במגוון צורות עם סיבים ארוכים ובלעדיהם, עם דוגמאות א-סימטריות, אוריינטאליות ואחרות. מומלץ לקבל מידע ולרכוש שטיחים אצל משווק בעל ידע וניסיון רב בתחום. ברשותו מבחר ענק של שטיחי כותנה וצמר. אנשי המכירות שלו יכולים לייעץ לכל  מתלבט וכל שאלה תיענה ברצון ובסבלנות רבה. עולם השטיחים הינו רחב ומגוון והייעוץ יתרום לרכישה נבונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *